Gothia Cup

Gothia Cup presenterar Mathem som ny Official Partner

Mathem är klar som ny Official Partner för Gothia Cup.

Mathem blir ny Official Partner till Gothia Cup. Parterna har kommit överens om ett samarbete med fokus på att bidra till det globala hälsomålet.

E-handelsföretaget vill främja att barn rör på sig och aktivera föräldrar i barnens fysiska liv. Gothia Cups försäljningschef Thomas Anderson är mycket nöjd över detta partnerskap.
– Vi kan stolt presentera Mathem, Sveriges ledande matbutik på nätet, som en ny Official Partner till Gothia Cup-familjen. Mathem fokuserar på det globala hälsomålet och vill också möjliggöra att föräldrar kan lägga mer tid på att umgås med sina barn istället för att lägga tid på tidskrävande shopping. Denna satsning av Mathem ligger helt i linje med vårt fokus på god hälsa och välbefinnande, säger Thomas Anderson.
Mathem anser att det var ett lätt beslut att ingå ett partnerskapsavtal med Gothia Cup.
– Det är väldigt kul att vi inlett ett partnerskap. Vi landade ganska snabbt i beslutet att det var Gothia Cup vi skulle ingå ett partnerskap med. Fotboll är en av Sveriges största folkrörelser och Gothia Cups arbete, värderingar, mål och glädje går hand i hand med vad vi står för på Mathem, säger Linda Brockman, Head of Brand på Mathem.

Hon förklarar varför Mathem och Gothia Cup är en ”perfect match”.
– Mathem underlättar Sveriges barnfamiljers vardag så att föräldrar kan lägga tid på det som är viktigt, som till exempel en aktiv livsstil och att heja på sina barns fotbollsmatcher. Vårt och Gothia Cups gemensamma fokus på hälsa och hållbarhet gör det här partnerskapet till en fullträff.

De hoppas att detta partnerskap ska bidra till att fler familjer spenderar mer tid på att göra härliga saker med sina barn.
– Exempelvis att heja på deras fotbollsmatcher eller röra mer på sig tillsammans med dem, och på så vis bidra till en förbättrad hälsa för både barn och vuxna. Ett enkelt sätt att uppnå det på är såklart, enligt oss på Mathem, att handla på ett snabbare och smidigare sätt och på så vis få mer frihet att leva, säger hon.

Mathems hållbarhetsstrategi utgår från FN:s globala hållbarhetsmål, och där är målet kring hälsa en viktig del för dem. Därför blev det naturligt att de och Gothia Cup valde det som gemensamt mål att jobba mot.
– Vi vill hjälpa till att skapa mindre stress i vardagen, framförallt för att kunna ha mer tid över för sina barn och andra aktiviteter. Vi vill även lyfta att man har tillgång till ett brett sortiment av bra mat, drycker och apoteksvaror - all den näring och energi en familj behöver för att alltid vara på topp. Det ska vara enkelt att göra bra val, säger Linda Brockman.

MAIN PARTNER

© 2024 Gothia Cup. All rights reserved. Integritetspolicy