Gothia Cup presenterar Volvo Car Sverige som ny Official Partner
Volvo Car Sverige och Gothia Cup inleder nytt samarbete – ett partnerskap som stärker turneringens hållbarhetsambitioner.
Gothia Cup presenterar Volvo Car Sverige som ny officiell partner till världens största ungdomsturnering i fotboll.
Som ny officiell partner kommer Volvo Car Sverige att ställa elektrifierade bilar till turneringens förfogande. Gothia Cup är världens största ungdomsturnering i fotboll, som genomförs med fler än 30 000 deltagare i Göteborg med kranskommuner i mitten av juli. Partnerskapet med Volvo Car Sverige kommer att bidra till att logistik och transporter fungerar smidigt och hållbart under evenemanget.
– Det känns fantastiskt roligt att kunna presentera det här samarbetet mellan två av Göteborgs – och Sveriges – finaste varumärken. Två ansvarstagande varumärken såväl lokalt som globalt och att då dessutom kunna visa upp det direkt i praktiken, där Volvo Cars som bilpartner omedelbart kliver in och minskar turneringens klimatpåverkan, känns helt i linje med den utvecklingsresa vi är inne på med Gothia Cup, säger Thomas Anderson, försäljningschef för Gothia Cup.
– Vi är glada över att bli en del av Gothia Cup, en mötesplats för världens ungdomar med fotbollen som gemensam nämnare där mångas drömmar förverkligas. Vi på Volvo Cars har alltid haft människan i fokus i allt vi gör. Genom samarbetet bidrar vi till att turneringen transporteras säkert och elektriskt i Volvobilar, säger Katarina Adamson, Marknadsdirektör för Volvo Car Sverige.
– Det är två starka, lokala varumärken med hela världen som spelplan. Vi är övertygade om att Volvo Car Sverige med sin innovativa kraft kan vara med och utveckla Gothia Cup till en ännu bättre upplevelse för världens ungdomar, säger Anders Albertsson, evenemangschef för Gothia Cup.